Povezovalni trak – nekaj pravil

Back to Blog

Povezovalni trak – nekaj pravil

Povezovalni trak ima tudi nekaj pravil in navodil za uporabo. Le te bomo predstavili v tem blog zapisu.

KUPIM TAKOJ

 Povezovalni trak ( Kaj mora pisati na vsakem?)

Vsak trak in tudi raglja ( šponar), morata vsebovati naslednje podatke (1):

  • standard,
  • največja dovoljena natezna sila ( LC – Lashing Capa -city),
  • certifikat s podatki o poreklu oziroma proizvajacu,
  • sila zatezanja z roko (SHF- Standard Hand Force),
  • sila v zategnjenem pasu, ki deluje na ragljo ( STF -Standard Tension Force),
  • največji dovoljeni raztezek v % pri polni obremenitvi,
  • mesec in leto proizvodnje,
  • opozorilo oziroma prepoved za uporabljanje pasov za dvigovanje,
  • material, iz katerega je narejen trak.

Če povezovalni trak ali raglja nimata lista, oziroma certifikata z ustreznimi podatki, nadzorni organi obravnavajo tovor enako, kot da tega veza ni.

Povezovalni trak
Povezovalni trak

Gurtna ( Prepoved uporabe )

Gurtna- pritrdilni pas -, ki je poškodovan, je prepovedan za uporabo oziroma ni zadosten in je neučinkovit.

Katere pošodbe na povezovalnih trakovih niso doviljene …

  1. Pritrdilni pasovi ne smejo imeti nečitljive ali poškodovane deklaracije. Prav tako ne smejo biti brez nje.
  2. Odrgnine ali vreznine, tako vzdolžne kot tudi prečne, ne smejo presegati več kot 10% širine pasu.
  3. Popravila poškodb ne smejo biti opravljena s strani nepooblaščene osebe.
  4. Raglja nesme biti prekomerno izpostavljena rji.
  5. Raglja prav tako ne sme biti poškodovana. Običajno se poškoduje zaradi uporabe podaljškov.
Povezovalni trak
Povezovalni trak

Sile povezovalnih trakov

Vsak povezovalni trak, kot tudi raglja, morata imeti certifikat, ki mora vsebovati podatke o poreklu ali proizvajalcu. Poleg vsepotrebnih podatkov je zraven prikazan še način vezave na nateg, kjer je LC oziroma vezalna sila enaka nazivni.

Prav tako je prikazan še način pritrditve tovora z visokim kotom vpetja pasu med 83° do 90°, kjer se vezalna sila podvoji in pri najbolj pogosto uporabljenih pasovih šele takrat znaša pet ton. Po izračunu voznikov, je običajno za tovor, ki tehta nekaj več kot 25 ton, čisto dovolj pet pasov, od katerih vsak prenaša silo petih ton.

P.S: Nadzorni organi so pri tem računanju neomajni in bodo namesto petih zahtevali šest pasov.

Delite ta prispevek

Back to Blog
Košarica