Povezovalni trakovi oziroma pritrdilni pasovi

Back to Blog
pritrdilni pasovi

Povezovalni trakovi oziroma pritrdilni pasovi

Povezovalni trakovi oziroma pritrdilni pasovi so osnovni element varnega prevoza tovora.

V 2. členu Pravilnika o nalaganju in pritrjevanju tovora v cestnem prometu ( Ur.I.RS, št. 70/2011), je določeno, da mora biti med prevozm v cestnem prometu tovor na vozilu naložen, pritjen in zavarovan tako, da:

  • ne predstavlja nevarnosti ali ovire za druge udeležence cestnega prometa,
  • ne onesnažuje okolja,
  • ne zmanjšuje stabilnosti vozila,
  • ne povzroča škode na cesti in objektih,
  • ne zmanjšuje preglednosti vozniku,
  • ne zakriva naprav vozila, registrskih tablic ter drugih predpisanih označb,
  • ne povzroča več hrupa kot je dovoljeno,
  • se ne razsipa ali pada z vozila.

 

Povezovalni trakovi oziroma pritrdilni pasovi

Pritrjevanje tovora je aktualna tema med vozniki in prevozniki. Poudarek ni samo na pritrditi ali ne pritrditi tovora, ampak kako to pravilno narediti in za to uporabiti najmanj elementov, za čim učinkovitejšo zavarovanje tovora proti premikanju.

 

Povezovalni trakovi oziroma pritrdilni pasovi

Povezovalni trakovi oziroma pritrdilni pasovi

 

Najpogosteje uporabljeni elementi so povezovalni trakovi oziroma pritrdilni pasovi, ki so v vozniškem žargonu bolje poznani kot gurtne.

Poznamo več vrst gurten. Katere, pa si poglejte na tej povezavi – POVEZOVALNI TRAKOVI.

 

Ergo raglje ( Šponerji)

Z uporabo starejših ragelj za zategoanje pasov so vozniki prenašali velike navpične sile pri naprezanju z rokami navzgor. Iznajdlivejši med njimi, so si pomagalis podaljški / vzvodi, ki so bili lahko boleči ob spodrsljajih. Posledica večjega vrtilnega momenta so bili navidezno nepoškodovani pasovi, ki so hitreje končali svojo življenjsko dobo kot sicer. Ni jih prerezalo ampak pretrgalo po celi širini naenkrat. (1)

Večina voznikov je sedaj seznanjena u uvedbo standarda ERGO pri povezovalnih trakovih, ki zmanjšujejo poškodbe hrbtenice in njenih vretenc pri zategovanju.

 

Povezovalni trak ERGO 5t 10m

Povezovaln trakovi oziroma prirdilni pasovi

 

Z uporabo novejših ergo ragelj se izognemo poškodbam hrbteničnih vretenc, saj se natezna sila dobi z uporabo lastne mase in pritiskanjem navzdol. Pri tem nam pomaga tudi daljša ročica raglje, ker z njo dosežemo večji vrtilni moment in posledično silo zategovanja tovora na posameznem pasu. Poleg tega so opremljeni z dvojnimi zobniki in izboljšanim vanostnim zatičem.

 

 

 

Več v nadaljevanju …

 

Delite ta prispevek

Back to Blog
Košarica Element je odstranjen Razveljavi
  • Ni produktov v košarici