Pritrjevalni trakovi za prevoz vozil

Back to Blog

Pritrjevalni trakovi za prevoz vozil

Trak za povezovanje avtomobilov oziroma pritrjevalni trakovi za prevoz vozil.

Prevoz vozil

Prevoz osebnih in lahkih dostavnih vozil, je po naših cestah dokaj pogosta oblika prevoza. Posebne nadgradnje za prevoz vozil so grajene s ciljem prepeljati največje število vozil. Zaradi tega so te nadgradnje opremljene s hidravličnimi klančinami in platoji. Te vozniku omogočajo, da kar najbolje razporedi vozila na nadgradnjo in pri tem ne presega z zakonom omejenih največjih dovoljenih dimenzij. Med vozili pa zagotovi minimalne medsebojne razmike, ki zagotavljajo, da se vozila zaradi lastnih nihanj ne bi dotikala delov ploščadi, nadgradnje ali sosednjih vozili. Hkrat pa prepreči, da bi se vozila poškodovala.

 

Trak za povezovanje avtomobilov

Trak za povezovanje avtomobilov

 Diagonalno pritrjevanje vozil

Za pritrjevanje vozil uporabljamo različne zagozde:

  • klasične,
  • poševne,
  • zagozdne palice,  ki jih skladno s pravili namestimo pred kolo vozila in za njim. Podobno diagonalno pa tudi na nasprotni strani vozila. Prav tako za to lahko koristimo tudi niše oziroma luknje, ter izvlečne tračnice v nakladni ploščadi – rampi. Višina zagozde mora znašati približno 1/6 premera pnevmatike vozila.(1)

Trak za povezovanje avtomobilov

Poleg zagozdenja kolesa moramo prek njega v skladu s pravili namestiit tudi poseben tritočkovni pas za pritrjevanje.

 

Trak za povezovanje avtomobilov

Trak za povezovanje avtomobilov

 

Namestiti ga je potrebno čim bolj pravokotno glede na ploščad na kateri stoji vozilo. Zadnji del pasu za pritrjevanje z ragljo pa lahko namestimo nekoliko poševno. S tem pridobimo nekaj prostora, ki ga koristimo pri zategovanju in sproščanju raglje.

Tritočkovni pasovi za pritrjevanje morajo biti široki vsaj 35 milimetrov in imeti LC ( Lashing Capacity), največjo dovoljeno natezno trdnost pasu, vsaj 1500 daN oziroma 3000 daN pri namestitvi v obliki črke U okoli kolesa vozila. Na takšen način pritrdimo posamezno vozilo skladno z zahtevami, ki se razlikujejo v odvisnosti od pozicije in smeri postavitve vozila na tovorni ploščadi.

 

 

Povezovanje nevzmetenih delov

Ko pritrdimo vozilo diagnolano za uho, ki je namenjeno izvlečenju vozil, pritjujemo vzmeteno maso. Karoserija vozila je nameščena na vzmeteh, ki pri vožnji vozila, skupaj z amortizerji skrbijo za udobnejše premagovanje neravnin cestišča. Pritjeno vozilo na transportni ploščadi je na prvi pogled videti dokaj skrbno pritrjeno. A ob vožnji tovornega vozila, ta vzmetena masa neprestano niha navzgor in navzdol. Tako sprošča in napenja pasove s katerimi smo pritrdili vozilo. Ob tem so mesta na karoseriji dinamično obremenjena na upogib, za kar v osnovi niso predvidena. Zato se lahko hitro zgodi, da točkovno privarjeno uho popusti.

Prav zato vozila povezujemo preko nevzmetene mase. To je torej preko koles oziroma platišč. Ob tovrstnih pritrjevanjih je treba paziti, da trak namestimo v višini osi kolesa, ki ga pritrjujemo in ne nad ali podnjo. V nasprotnem primeru bi se ob premiku kolesa pas sprostil.

Delite ta prispevek

Back to Blog