Vlečna vrv – vlečni trak

Back to Blog
Vlečne vrvi

Vlečna vrv – vlečni trak

Vlečna vrv – vlečni trak, je namenjena vleki drugega vozila, ali reševanju lastnega. Na cesti se pogosto zgodi, da nekomu obtiči avto. V takih primerih je vlečna vrv nepogrešljiv pripomoček. 

KUPIM TAKOJ 

Z njo lahko pomagamo ne le sebi, temveč tudi drugim nesrečnežem. Hitro se lahko zgodi, da smo z avtom obtičali na mestu, kjer ne smemo stati predolgo, storitve avtovleke pa lahko pomenijo prevelik strošek. V takšnih primerih, nam zelo prav pride vlečna vrv- vlečni trak ali vlečni drog.

1.Bolje je prej premisliti

Kaj storiti, če se avtomobilski motor pokvari in avto preneha voziti? Vleka, seveda! Toda pri vleki, še posebej pri vleki avtomobila, je treba upoštevati kar nekaj dejavnikov.

V tem blog zapisu boste izvedeli, kaj je bolje – vlečni trak ali vlečni drog-, seznanili pa vas bomo tudi s cestnoprometnimi predpisi, kjer je natančno opredeljena vleka z vlečno vrvjo in vleka z drogom.

Vleka avtomobila

2.Vlečna vrv – vlečni trak, ali vlečni drog?

Poleg obvezne opreme in raznih dodatkov, kot so vžigalni kabli, naj bo v avtu tudi vlečna vrv, ali pa vlečni drog, če se slučajno vozilo pokvari in ga je potrebno odvleči.

Vlečna vrv je običajno narejena iz tkanine zelo trdnih vlaken, jeklene žice in najlonske vrvi, dolžina pa je od 3m-10m. Na obeh koncih vrvi pa so vlečne kljuke in zaponke.

Vlečna vrv – vlečni trak ima na obeh koncih pritrdilne kljuke ali obešala. Kavelj z vponko je pritrjen na  vlečnih ušescih vlečenega in vlečnega avtomobila. Ta pritrdila/vlečna ušesca se nahajajo na sprednjem in zadnjem delu avtomobila oz. na desni in levi strani, tako da je možna zamaknjena vožnja.

Vlečni trak

3.Kaj je za vas bolj primerno – vlečna vrv ali vlečni drog?

V namestitvi se vlečna vrv ali vlečni trak in vlečni drog ne razlikujeta. Imata po oba svoje prednosti in slabosti.(1)

Prednosti vlečne vrvi:

  • Ne zavzame veliko porostora.
  • ni je potrebno posebej označiti, ker je signalna zastava pogosto že zraven,
  • zaradi raztegljivosti je vozilo pri vleki bistveno manj obremenjeno saj ni nepotrebnega cukanja.

Pomanjkljivosti:

  • Največja skupna masa vlečenega vozila ne sme presegati 4000 kg,
  • Vlečeno vozilo mora imeti delujoče zavore.

Prednosti vlečnega droga:

  • Vlečeno vozilo ne potrebuje delujočih zavor.
  • Funkcija zaskoka poskrbi za samodejni zaskok zaskočnih zapiral. Pri tem ni potrebno do milimetra natančno premikanje pri obešanju.
  • Konstantna razdalja med vozili.

Pomanjkljivosti:

  • Ni blaženja in prihaja do nepotrebnega cukanja :),
  • otežena vožnja po krivuljasti cesti in po ovinkih.
Vlečni drog

Povzetek:

Stabilnejše vlečne palice so še posebej uporabne pri vleki tovornjaka, saj lahko z njimi vlečete večjo težo. Cenejši trak za vleko je po drugi strani lahek in ga je mogoče lažje prenašati, zavzame manj prostora, vendar manevriranje vzvratno ni mogoče.

4.Zakon o pravilih cestnega prometa …

81. člen ( pogoji za varno vleko pokvarjenega vozila)

( uradno prečiščeno besedilo)

(1)Vleka dvoslednega motornega vozila je dovoljena le, če se to zaradi okvare ne more premikati samo. Vleka enoslednega vozila je prepovedana.

(2)Pokvarjeno motorno vozilo je dovoljeno vleči z vrvjo ali drogom, le, če je motorno vozilo registrirano, in sicer:

1.z vrvjo samo trikolo, lahko štirikolo, štirikolo ali osebni avtomobil, ki ima brezhibno delovno zavoro in brezhibno napravo za upravljanje, ki delujeta tudi, kadar motor ne deluje;

2.z drogom vozilo, ki ima brezhibno napravo za upravljanje, če pa njegova skupna masa presega maso vlečnega vozila, pa tudi brezhibno delujočo delovno zavoro;

3.oprto na vlečno vozilo, kadar niso izpolnjeni pogoji iz prve ali druge alineje.

(3)Če pogoji iz prejšnjega odstavka niso izpolnjeni, se lahko vleče motorno vozilo le tako, da je oprto na vlečno vozilo.

(4)Pri vleki z vrvjo razdalja med vlečnim in vlečenim vozilom ne sme biti manjša od 3 m in ne večja od 5 m.

(5)V vlečenem vozilu ne sme biti potnikov.

…  in še drugi del

(6)Med vleko morata imeti obe vozili vklopljene varnostne utripalke. Če katero od vozil nima varnostnih utripalk ali te ne delujejo, mora biti na vlečnem vozilu prižgana najmanj ena posebna opozorilna svetilka, ki oddaja svetlobo rumene barve, ki mora biti dobro vidna z vseh strani. Če svetilka ni dobro vidna z zadnje strani, mora biti taka svetilka tudi na vlečenem vozilu.

(7)Pri vleki ponoči morajo biti na vlečenem vozilu prižgane najmanj pozicijske svetilke. Na vlečnem vozilu mora biti prižgana najmanj ena rumena posebna opozorilna svetilka, ki oddaja svetlobo rumene barve, ki mora biti dobro vidna z vseh strani. Če rumena posebna opozorilna svetilka ni dobro vidna z zadnje strani, mora biti taka svetilka tudi na vlečenem vozilu.

(8)Kadar je vidljivost zmanjšana na manj kot 50 metrov, je vleka pokvarjenih vozil prepovedana. Če se takšne razmere pojavijo med vleko ali se vozilo na cesti pokvari v takšnih razmerah, je vleka dovoljena le do najbližjega kraja, kjer je mogoče pokvarjeno vozilo izločiti iz prometa.

(9)Vleka pokvarjenega motornega vozila s pripetim priklopnim vozilom je dovoljena le do najbližjega primernega prostora zunaj vozišča, kjer se priklopno vozilo izloči iz prometa.

(10)Z globo 80 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju z določbami tega člena.

(11)Z globo 500 eurov se kaznuje za prekršek pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, ki ravna v nasprotju z določbami tega člena, njihova odgovorna oseba pa z globo 80 eurov. Z globo 80 eurov se kaznuje za prekršek tudi odgovorna oseba državnega organa ali organa samoupravne lokalne skupnosti, ki ravna v nasprotju z določbami tega člena.

Uradni list RS, št. 109/2010 z dne 30. 12. 2010: 81. člen ZPrCP

Delite ta prispevek

Back to Blog